صد و پنجمین آیین شهدصلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 63
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 339
:: بازدید ماه : 8028
:: بازدید سال : 20717
:: بازدید کلی : 297855
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 2 مهر 1397

ساعت 20:40 یکشنبه 1 مهرماه 1397 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) ـ نزسا ، صد و پنجمین آیین شهد صلوات در منزل « شهید پرویز شوهانی » برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش ، این آیین با قرائت زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت(ع) ، کربلایی کاظم محتشم فر و با حضور جمعی ار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، مدافعین حرم ، خانواده ی معظم شهداء و اهالی کوی ابوذدر غفاری آغاز شد .

سپس حجت الاسلام عباس دانیالی زاده نماینده ی ولی فقیه در ناحیه ی سپاه پاسداران شهرستان شوش از بانیان برگزاری سلسه  برنامه های شهد صلوات قدردانی کرد و در این راستا اظهار نمود : از جانب خودم و جمع حاضر  از فرصتی که حاج ناصر پیوست ، سید محسن فاضلی و دیگر عزیزان  مهیا  می کنند تا ما دور هم جمع شویم ؛ برای  عاقبت بخیری  و سلامتی آنها که این علم را بلند کرده اند دعا می کنم و امید وارم این حرکت همچنان استمرار داشته باشد  تا زمانی که علم را به  امام زمان(عج) تحویل دهند .

وی افزود : شما که  هر هفته در مراسمی به نام شهد صلوات دور هم جمع می شوید و ذکر صلوات را بر محمد و آل محمد برای شادی روح شهیدان می فرستید بدانید  جز لشکریان امام حسین(ع) محسوب می شوید  و با این کار خود آماده باش به آقا امام زمان(عج) را اعلام کنید که  هر وقت ظهور کرد  او را تنها نگذارید . خوشا به سعدت شما که اهل مجلس سید الشهداء و شهدای والامقام هستید .

نماینده ی ولی فقیه در ناحیه ی سپاه شوش همچنین اظهار داشت : مطمئن باشید که شما به اختیار خود در این شهدصلوات حاضر نشده اید بلکه   دعوت شدید  ، دست شما را گرفته اند و به این مجلس آورده اند، آیا از خود پرسیده اید چر ا دوستان ، همسایگان و قوم خویشم در این جلسه حضور ندارند ؟ به خاطر این است که می گویم شما طلبیده شده اید  آن هم توسط  حضرت فاطمه ی زهرا(س) ، امام علی(ع) و امام حسین(ع) تا در مجلس شهدا که فرزندان بی بی دو عالم هستند بیایید و ذکر صلوات داشته باشید .

وی افزود : حضور در جلسه ی که هم ذکر صلوات دارد هم قرائت زیارت عاشورا  و به نام اهل بیت(ع) لیاقت می خواهد ، شما  می توانستید  دنیا و زیبایی های دنیا را دریابید  اما به دعوت حضرت زهرا(س)  به این مجلس آمده اید و در مجموع تمام عوامل دست به دست هم می دهند که  زیبایی ها و ذرق و برق های دنیا را رها کرده و در شهد صلوات دور هم جمع شویم آن هم در خانه ای که منصوب به شهید است  پس بدانید  برایمان برنامه ریزی کرده اند و باید از این بابت خدا را شاکر باشید .

حجت الاسلام دانیالی زاده  سپس به حادثه ی ناجوانمردانه ی شهادت 25 نفر از در رژه ی نیروهای مسلح به مناسبت سالروز هفته ی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : دیروز این حادثه برای ما یم درس  داشت و آن این که عرف است که در سراسر جهان وقتی  رژه ای توسط نیروهای مسلح به  اجرا در می آید  تمام سلاح ها خالی از تیر است و دشمن  از این فرصت سؤاستفاده کردو این حادثه ی دلخراش را به وجود آورد  و درسی که از این حادثه گرفتیم این است که وقتی مقام معظم رهبری  می فرماید ما برای موشک های خود نیاز به مذاکره نداریم یعنی این که اگر تولید موشک هوشمند و نقطه زن تعطیل شود دشمن به ما حمله می کند پس باید نوک موشک های ما رو به دشمن صهیونیست و آل سعود نشانه گیری شود . کینه و عداوت دشمنان خبیث ملت انقلابی و همیشه در صحنه ای یران اسلامی چنان است که در مسیر تحقق توطئه‌های خود برای مقابله با امنیت کشور، تجلی‌گاه اقتدار ملی در آینه ی رژه نیروهای مسلح پرتوان ایران را هدف تیرهای دشمنی خود قرار دادند؛ اما باید بدانند که ملت ایران و نیروهای مسلح و به ویژه سپاه پاسداران و بسیجیان  سلحشور، از راه شرافتمندانه و پر افتخار خود باز نخواهند گشت و با اعتماد به وعده الهی که «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» همچون همیشه بر همه دشمنان پیروز خواهند شد.

وی در ادامه به ترفند اخیر دشمن در ماه های محرم و صفر اشاره کرد و در این راستا خاطر نشان نمود : چند سال است که وقتی محرم و صفر  آغاز می شود و مردم از روی ارادت و عشق و علاقه ای که از جان و دل به امام حسین(ع) دارند به رسم سنت ابا و اجاد تمام ایرانیان شیعه ی اثنی عشری ؛ نذورات می دهند ، خرم و شربت توذیع می کنند ، اطعام می دهند  حتی اگر  ما تحریم اقتصادی باشیم و یا اجناس کمیاب و گران باشند ؛ اما یم عده شبهه افکنی می کنند و می گویند چه لزومی دارد وقتی که در اطرافمان فقیر زیاد است ، وقتی که دختران و پسران برای ازدواج هزینه ی تأمین جهیزیه را ندارند یا دانش آموزانی که پول تهیه ی نوشت افزار را ندارند و..... چرا پول های خود را برای رفع اینگونه مشکلات به کار نمی گیرید  و به جای آن به اطعام دادن و جلسات روضه اختصاص می دهید ؛ به این  افراد شبهه افکن می گویم  آیا اهل بیت(ع) بلد نبودند بگویند پول خود را در این دو ماه به فقرا بدهید ؟ چرا به آنهایی که سرمایه دار هستند و برای خوش گذرانی به آنتالیای ترکیه می روند نمی گویند پول خود را به فقرا بدهید ؟ چرا در طول سال این را نمی گویند و وقتی که محرم از راه رسید این راه می گویند ؟

حجت الاسلام عباس دانیالی زاده در تکمیل این بخش از سخنان خود تصریح نمود : این ترفند  ، حرکتی از جانب وهابیت  است که در این چند سال به کار گرفته اند تا مجالس و روضه های اباعبدالله الحسین(ع) را تعطیل کنندچون می دانند پادگانی  از ایران تا عراق به وجود آمده تا  تحمل سختی ها را داشته باشند که امام زمان(عج)  در زمان ظهور مانند امام حسین(ع) تنها نماند  ، چون امام حسین(ع) نمی خواهد فرزندش  تنها بماند ، وهابی ها می خواهم  دل عراقی ها را که زمانی به  روی ما اسلحه کشیدند را دوباره بر علیه ما  تحریک کنند در حالی که عراقی ها تمام دارایی خود را برای پذیرایی از شیعیان امام حسین(ع) خصوصا ایرانی ها به کار می گیرند ؛ دشمن می خواهد نور حسین را از بین ببرد و مجالس امام حسین(ع) را برای همیشه تعطیل کند و از همه مهمتر پیاده روی در اربعین حسینی را کم رنگ کنند وگرنه ما می دانیم  که کمک به فقرا کار واجبی است آن هم نه فقط در این دو ماه بلکه در طول سال باید به این قشر کمک کرد و در کنار آن «مجالس ، روضه ها و نذورات برای امام حسین(ع)» را نیز پرشورتر انجام داد .

نماینده ی ولی فقیه در ناحیه ی سپاه شهرستان شوش در پایان به مصیبت های حضرت زینب(س) اشاره کرد و در این خصوص اظهار نمود :  حضرت زینب(س) به همسرش عبدالله فرمود « اجازه می دهی با برادر حسین بروم ؟ » عبدالله که می خواست او را امتحان کند در پاسخ اظهار داشت « اگر راضی نباشم چه می کنی ؟» حضرت زینب(س)  به شوهرش نگفت که شرط من برای ازدواج با تو این بود که مانع رفتنم با امام حسین(ع) نشوی ، بلکه فرمود : « اگر نروم دق می کنم »  و وقتی هم که وارد کربلا شد  دیگر خنده بر لبانش ننشست .

سپس کربلایی علی زربخش از مداحان اهل بیت(ع) با ذکر مصیبت و نوحه سرایی ، دست های لبیک گویان حسینی را با سینه آشنا نمود .

 

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع)به گزیده ای از زندگی شهید پروز شوهانی اشاره کرد و گفت : شهید پرویز شوهانی  متولد 2 اردیبهشت ماه 1338 در روستای ابوذر غفاری(عمله ی تیمور سابق) در خانواده ای  مذهبی دیده به جهان گشود .اخذ مدرک دیپلم ایشان  مصادف با روزهای با شکوه انقلاب اسلامی  بود ، لذا در آن دوران  برای مبارزه با احتکار کالا به همراه  دوستان قرآنی خود به مسجد رفت و مبالغی  از خیرین جمع آوری  نمود و از شهرستان دزفول اقلام مورد نیاز  را برای نیازمندان روستا  تهیه و بین آنها تقسیم کرد.

وی افزود : دوران  خدمت سربازی  ایشان هم زمان با آغاز جنگ تحمیلی  بود و به همین دلیل  داوطلبانه  از محل خدمت خود یبعنی لشکر 93 زرهی استان کرمان  با شوق فراوان  عازم جبهه ی جنگ شد و در تاریخ 19 آبان ماه 1359 در سن 21 سالگی  در جبهه ی خرمشهر بر اثر ترکش خمپاره به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید و پیکر پاکش در گلزار شهدای شهر حر ریاحی به خاک سپرده شد  و ما امشب در آیین شهد صلوات برای شادی روحش 18916 صلوات و با در نظر گرفتن 4000صلوات از طرف گروه ضامن آهوی مشهد مقدس ؛ 9500 صلوات از طرفی اهالی شهر میانرود از توابع شهرستان دزفول 8200 صلوات  از طرف شهروندان شوشی از طریق فضای مجازی در مجموع 40616 صلوات قرائت شد .

از دیگر برنامه های این مراسم می توان به اهدا دو جلد کتاب نفیس توسط عیسی خلیلی فرمانده پایگاه مقاومت ابوذرغفاری به خانواده ی شهید با عناوین « مهاجران ملکوت  که به زندگینامه ، وصایا و معرفی شهدای شوش اختصاص دارد و آبراه تبوک  که سیری به زندگی سردار سرلشکر شهید  حسن درویشی دارد » اشاره نمود .

شایان ذکر است صد و ششمین آیین شهد صلوات روز یکشنبه8 مهرماه1397 ساعت 20 در منزل «شهید عبدالحسن حرگانی »واقع در کوی آیت الله کاشانی(احمدآباد) ـ بلوار پیروزی ـ خیابان   امام حسن عسکری(ع) برگزار می شود .



:: بازدید از این مطلب : 3544
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.